Dag klasgenoot! Vanaf maandag 20 april krijg je online nieuwe leerstof aangeboden. Hieronder vind je de planning. Lees de opdrachten goed, bekijk de filmpjes aandachtig en werk heel netjes! Toon je werk elke dag aan je ouder(s). Veel succes gewenst!

Maandag 20 april

  • Wiskunde les 132: delingen met breuken natuurlijk getal: stambreuk
    • Gebruik je neuzeneuzeboekje nr: 53b
  • Taal thema 8 les 1: Plutonesiërs op komst
  • 15:00 vragenmoment via Zoom

Dinsdag 21 april

Woendag 22 april

  • Wiskunde les 134: volumematen
    • Gebruik je neuzeneuzeboekje nr: 101, 102 en 103.
  • Taal thema 8 les 4: gelanceerd
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara)
  • 15:00 vragenmoment via Zoom

Donderdag 23 april

  • Wiskunde les 136: Romeinse cijfers
    • Gebruik je neuzeneuzeboekje nr: 6.
  • Taal thema 8 les 5: met woord en beeld
    • Beluister de tekst. Los nadien oefening 1 en 2 op.
    • Beluister tekst 1, tekst 2 en tekst 3. Los ondertussen oefening 3 op. 
    • Los tenslotte oefening 4 en 5 op. Voor oefening 5 mag je zelf een boek kiezen.
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara)

Vrijdag 24 april

  • Wiskunde les 137: bewerkingen met haakjes
    • Gebruik je neuzeneuzeboekje nr: 54.
  • Taal thema 8: weer- en meeroefeningen
    • De groene en de blauwe blaadjes (blz 56 – 62).
  • Bewegen

Maandag 27 april

  • Wiskunde les 139: draaien, spiegelen en verschuiven
    • Gebruik je neuzeneuzeboekje nr: 135, 136, 143
  • Taal thema 8 les 7: race naar de ruimte
    • Los oefening 1 t.e.m. 4 op in je schrift. Voor oefening 2 mag je eventueel het internet als hulpmiddel gebruiken.
  • 15:00 vragenmoment via Zoom

Dinsdag 28 april

  • Wiskunde les 141 herhaling : blz 25 helemaal en blz 26 oef 3.
  • Taal thema 8 les 8: buitenaards leven
    • Lees aandachtig blz 71 in je schrift. Maak vervolgens oefening 1 t.e.m.7.
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara)
  • Bewegen

Woensdag 29 april

  • Wiskunde blaadjes: 
    • taak nr 51 een natuurlijk getal delen door een stambreuk
    • taak nr 54 bewerkingen met en zonder haakjes
    • taak nr 59 volumematen
  • Taal thema 8: weer- en meeroefeningen
    • De groene en de blauwe blaadjes (blz 75–78)
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara)
  • 15:00 vragenmoment via Zoom

Donderdag 30 april

  • Wiskunde test: oefeningen op bingel. Deze taak zal klaar staan. 
  • Taal Remediëringsblaadjes: 
    • T7 rem 45: zinnen onderzoeken
    • T8 rem 50: woordsoorten herkennen.
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara)

Correctiesleutels 20 april – 30 april

Extra oefeningen Frans voor de leerlingen van juf Elodie (periode 4 mei – 14 mei)

  • In deze oefenbundel staan oefeningen die je gedurende de komende 2 weken kan maken. Je mag de blaadjes afdrukken of noteert de antwoorden op een cursusblad.

Maandag 4 mei

  • Wiskunde les 144: patronen
    • Gebruik je neuzeneuzeboekje nr: 33
    • Oef. 4 mag maar moet je niet maken.
  • Spelling thema 9 les 1: Op bezoek bij professor A.Toom
  • Nederlands thema 9 les 1: De Australische Bonte Dikbilbengelaarburger
  • W.O. Adem vrij les 2: proeven van lucht
    • Bekijk het filmpje over de eigenschappen en samenstelling van lucht.
    • Neem een cursusblad en los oef. 1 uit je schrift op. Noteer duidelijk de titel van de les, de nummers van de oefeningen en de antwoorden. De vragen moet je niet overschrijven.
    • Bekijk het filmpje met de verschillende proefjes en noteer de antwoorden van oef. 2 op je cursusblad.
    • Kies de juiste eigenschap en maak oef. 3 op je cursusblad.

Dinsdag 5 mei

  • Spelling thema 9 les 2: Een rommelig kantoortje
  • Nederlands thema 9 les 2: Enkel voor gekke bekken
    • Lees het sprookje in je boek blz. 88 ‘De Cactuskomkommer’.
    • Maak oef 1,2,3 in je schrift en verbeter met de correctiesleutel.
    • Maak oef. 4 en 5 in je schrift.
    • Stuur je sprookje via smartschool naar de juf of meester.
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara)

Woensdag 6 mei

  • Wiskunde les 146: kommagetal : kommagetal
    • Gebruik je neuzeneuzeboekje nr: 64, 65 en 66.
    • De driehoekjes van oef. 4 moet je niet maken.
  • Spelling thema 9 les 3: tekens die je moet lezen.
  • Nederlands thema 9 les 3: De hond al in de pot gevonden.
    • Lees de oranje kader op blz 10 in je schrift.
    • Maak oef. 1,2,3 op blz 11 en 12 (je mag voor alle oefeningen een online woordenboek gebruiken).
    • Luister naar de situaties.
    • Maak oef. 4, 5, 6 op blz 12, 13 en 14.
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara) Unité 8 – Situation
    • Bekijk het filmpje.
    • Lees het dialoogje in je livre blz. 122-123.
    • Maak oefening 1 in je cahier blz. 95.
    • Maak de quiz.

Donderdag 7 mei

  • Wiskunde les 149: tijd snelheid, afstand (deel 1)
    • Gebruik je neuzeneuzeboekje nr: 112
  • Spelling thema 9 weer- en meeroefeningen blz 19, 20, 21 en 22
  • Nederlands thema 9 les 4: Mijn voetafdruk
    • Lees de teksten in je schrift blz 16 en 17.
    • Lees blz 89 en 90 in je boek.
    • Kijk naar het filmpje hoe je de betekenis van een woord vindt.
    • Maak oef. 2,3,4 en 5
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara) Unité 8 – Superclub + Superdico
    • Bekijk het filmpje.
    • Lees het dialoogje en de woordkaders in je livre blz. 123-128.
    • Maak oefening 2 op blz. 95 + oefening 4a op blz. 97.
    • Maak de woordzoeker.
    • Extra oefeningen

Vrijdag 8 mei

  • Wiskunde les 150: Kenmerken van deelbaarheid
    • Gebruik je neuzeneuzeboekje nr: 35
  • Spelling thema 9 les 4: een Chinese uitnodiging
    • Maak oef. 1,2,3,4 + het flitsdictee blz. 23 t.e.m. 26 (Dit kan je zonder een filmpje)
  • Nederlands thema 9 les 5: lettersoep of letterpoes
    • Maak oef. 1,2,3 en 4 in je schrift blz 22 t.e.m. 25
  • W.O. Adem vrij les 3: ook dieren ademen.
    • Luister aandachtig en kijk mee naar het filmpje over de indeling van het dierenrijk.
    • Hier vind je heel wat voorbeelden van gewervelde dieren.
    • Leer meer over de ongewervelde dieren en hun ademhaling via deze link. Klik door op de verschillende dieren en op de + om meer informatie te krijgen.
    • Maak de oefeningen uit je schrift op blz. 6 en 7. Noteer de antwoorden opnieuw op een cursusblad. Gebruik voor oef. 2b de volgende dieren: krokodil, kikker, haai en jachtluipaard.
  • Bewegen

Maandag 11 mei

Dinsdag 12 mei

  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara) Unité 8 – Superdico + Superlab
    • Bekijk het filmpje.
    • Herlees de woordkaders in je livre blz. 123-128.
    • Lees livre blz. 132 nr. 10
    • Maak oefeningen 3 en 4b op blz. 96-97 in je cahier + oefening 8 op blz. 103
    • Maak de memory
    • Extra oefeningen

Woensdag 13 mei

  • Wiskunde les 154 Herhaling G + B
    • Maak blz 49 oef. 1,2,3
    • Maak blz 51 oef. 3
    • Maak de taak op Bingel. Deze zal klaar staan.
  • Spelling thema 9 meer- en weeroefeningen blz. 35 t.e.m. 38
  • Nederlands thema 9 les 8: Eco-logische schrijfsels!
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara): Unité 8 – Superinfo + Superrapido
    • Bekijk het filmpje.
    • Maak oefening 12 in je cahier blz. 106, gebruik je livre blz. 135 hiervoor.  
    • Maak oefening 1 en 2 in je cahier blz. 107.

Donderdag 14 mei

  • Kaftpapier ezelsoor. Stemmen kan via deze link.
  • Wiskunde les 154: Herhaling MMR + MK
    • Maak blz 52 oef. 1
    • Maak blz 53 en 54 oef. 1,2,3,4,5.
  • Spelling thema 9: Maak de taak op Scoodle. Deze zal klaar staan.
  • Nederlands thema 9 weer- en meeroefeningen.
    • Maak de oefeningen op blz 43, 44, 45 en 47.
  • Frans (enkel voor de leerlingen van juf Mara)
    • Voor deze les is er geen filmpje.
    • Je maakt het kruiswoordraadsel en de quiz op de website van de school.

Studeren tegen de eerste lesdag (groep 1 – 15mei, groep 2 – 18 mei)

  • Spelling dictee thema 9 les 1,2,3

Correctiesleutels 4 mei – 14 mei

Coronaplanning vanaf 15 mei

Maandag 18 mei

Woensdag 20 mei

Woensdag 27 mei

Donderdag 28 mei

  • Frans Unité 8 – Superlab: quel, quels, quelle, quelles
    • Bekijk het filmpje.
    • Lees blz. 130-131 in je livre.
    • Maak oefening 6 op blz. 101-102.
    • Maak de quiz

Dinsdag 2 juni

  • Frans Unité 8 – Superlab: Poser des questions
    • Bekijk het filmpje.
    •  Lees blz 131-132. in je livre.
    •  Maak oefening 7 op blz. 102-103.
    •  Maak de quiz.

Woensdag 3 juni

Correctiesleutels Frans (juf Mara)

verbetersleutel unité 7

verbetersleutel Unité 8