Wat is de sponsortocht?

De sponsortocht is een fondsenwervingsactiviteit voor en door de leerlingen. Alle leerlingen en personeelsleden krijgen de kans om ideeën voor te stellen die de school leuker kunnen maken. Via een democratische stemprocedure in meerdere rondes (klasrondes en schoolrondes) komt een winnend project uit de bus. Tijdens de laatste stemronde mogen ook de ouders stemmen. Het stemmen gebeurt zowel digitaal als op papier. Op die manier leren de leerlingen kennis maken met de verschillende stappen en modaliteiten van democratische en participatieve besluitvorming.
De leerlingen zamelen fondsen in via een sponsorkaart voor de wandeltocht die ze zullen afleggen.

Het inzamelen van de fondsen gebeurt tussen 27 oktober en 20 november.
De sponsortochten vinden plaats vanaf 17 november.

Waar gaat de opbrengst naartoe?

  • 10% gaat naar het verzorgen van onze 8 konijntjes die in het konijnenpaleis wonen (inentingen, voeding, verzorging …).
  • 20% gaat naar het goede doel. De werkgroep pastoraal kiest een project. Dit jaar sparen we voor Natuurpunt.
  • 70% gaat naar een zelfgekozen project. Dit jaar is dit een levensgroot doolhof.

Winnend project

Een levensgroot doolhof kwam dit jaar als winnend project uit de bus.

Zo zou ons doolhof er kunnen uitzien: mogelijkheid 1
Zo zou ons doolhof er kunnen uitzien: mogelijkheid 2

Hoeveel werd er al ingezameld?

versie 1 december om 15:32
versie 1 december om 15:32

Natuurpunt

Herstel aanplanting met veeraster in de boomgaard Cremerie Kwadeplas.

Bij de verjonging van de boomgaard zijn een aantal fruitboompjes en het bijhorend veeraster zwaar beschadigd. Sommig jonge plantjes overleefden ook niet. Natuurpunt Sint-Genesius-Rode/Linkebeek staat in voor het herstel en kan een financieel ruggesteuntje zeker gebruiken.

de boomgaard Cremerie Kwadeplas in de lente
De vrijwilligers van Natuurpunt aan het werk

Vorige projecten

2019 – Konijnenpaleis & konijntjes
€ 7.391,08 ingezameld
2018 – Klimpiramide & zandbak
€ 12.020,42 ingezameld
2017 – Klimmuur & 2 speeltuigen
€ 14.310,07 ingezameld