Dag klasgenoot! Vanaf maandag 20 april krijg je online nieuwe leerstof aangeboden. Hieronder vind je de planning. Lees de opdrachten goed, bekijk de filmpjes aandachtig en werk heel netjes! Toon je werk elke dag aan je ouder(s). Veel succes gewenst!

Blanco weekrooster 20 april – 24 april

Maandag 20 april

  • Wiskunde: Sprong 10 les 119: een breuk delen door een natuurlijk getal 
    • oefening 1, 2, 3 en 4 
    • driehoekjes moet je niet maken
    • NNB nummer 53
  • Wiskunde: Sprong 10 les 125: breuken optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen
    • oefening 4 
    • NNB nummer 53
  • Spelling: Thema 9 les 1: Opruimactie
  • Nederlands: Woordenschat thema 9:
    • Leer de woorden van het nieuwe thema.
    • Zorg dat je de woorden kan uitleggen.
    • Als de uitleg gegeven is, weet je dan ook over welk woord het gaat?
    • Leer vandaag bijvoorbeeld de eerste twee woorden. Als je er elke dag enkele leert, zal dit veel vlotter gaan!
  • Je lijst met onregelmatige werkwoorden (zie mapje spelling) moet je kennen en kunnen schrijven als we terug naar school mogen. (Je kan hiervoor heel wat oefeningen vinden op Scoodle Play.)
  • Je schrijft en/of tekent in je dagboek wat je in de vakantie allemaal hebt gedaan.

Dinsdag 21 april

  • Wiskunde: Sprong 10 les 120: schaal (deel 2)
    • oefening 1, 2, 3 en 4
    • NNB nummer 29
  • Nederlands: Thema 8 les 1: Sporten of sportten?
  • Nederlands: Woordenschat thema 9:
    • Herhaal de woorden van maandag.
    • Zorg dat je de woorden kan uitleggen.
    • Als de uitleg gegeven is, weet je dan ook over welk woord het gaat?
    • Herhaal vandaag bijvoorbeeld de eerste twee woorden en leer het derde en vierde woord. Als je er elke dag enkele leert, zal dit veel vlotter gaan!
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 7: Situation 1 et situation 2
    • Livre pg 96 – 99
    • Cahier pg 81 oefening 1
    • quiz
  • Je lijst met onregelmatige werkwoorden (zie mapje spelling) moet je kennen en kunnen schrijven als we terug naar school mogen. (Je kan hiervoor heel wat oefeningen vinden op Scoodle Play.)
  • Je mag iets schrijven en/of tekenen in je dagboek over wat je vandaag allemaal hebt gedaan.
  • 14:30 vragenmoment via Zoom

Woensdag 22 april

  • Wiskunde: Sprong 10 les 123: Romeinse cijfers
  • Spelling: Thema 9 les 2: Punt uit!
    • oefening 1 en 2
  • Nederlands: Woordenschat thema 9:
    • Herhaal de woorden van maandag en dinsdag.
    • Zorg dat je de woorden kan uitleggen.
    • Als de uitleg gegeven is, weet je dan ook over welk woord het gaat?
    • Herhaal vandaag bijvoorbeeld de eerste vier woorden en leer het vijfde en zesde woord. Als je er elke dag enkele leert, zal dit veel vlotter gaan!
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 7: Superclub + Superdico
    • Livre pg 99 – 105
    • Cahier pg 81 – 86 oefening 2, 3 en 5a
    • quiz
  • Je lijst met onregelmatige werkwoorden (zie mapje spelling) moet je kennen en kunnen schrijven als we terug naar school mogen. (Je kan hiervoor heel wat oefeningen vinden op Scoodle Play.)
  • Je mag iets schrijven en/of tekenen in je dagboek over wat je vandaag allemaal hebt gedaan.

Donderdag 23 april

  • Wiskunde: Sprong 10 les 124: deelbaarheid door 2, 4, 5, 10, 25, 100 en 1 000
    • Vul de kader in aan de hand van je NNB.
    • oefening 1, 3, 4, 5 en 7
    • driehoekjes moet je niet maken
    • oefening 2 en 6 mag je eens proberen
    • NNB nummer 35
  • Spelling: Thema 9 les 3 (filmpje 1) + Thema 9 les 3 (filmpje 2) : Toffe tuinkarweien
  • Nederlands: Woordenschat thema 9:
    • Herhaal de woorden van maandag, dinsdag en woensdag.
    • Zorg dat je de woorden kan uitleggen.
    • Als de uitleg gegeven is, weet je dan ook over welk woord het gaat?
    • Herhaal vandaag bijvoorbeeld de eerste zes woorden en leer het zevende en achtste woord. Als je er elke dag enkele leert, zal dit veel vlotter gaan!
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 7: Superdico
  • Je lijst met onregelmatige werkwoorden (zie mapje spelling) moet je kennen en kunnen schrijven als we terug naar school mogen. (Je kan hiervoor heel wat oefeningen vinden op Scoodle Play.)
  • Je mag iets schrijven en/of tekenen in je dagboek over wat je vandaag allemaal hebt gedaan.

Vrijdag 24 april

  • Wiskunde: Testje op Bingel
    • Er zullen enkele oefeningen op Bingel staan. Deze oefeningen maak je om jezelf eens te testen: Heb je alles wat je deze week maakte begrepen?
  • Nederlands: Woordenschat thema 9:
    • Herhaal de woorden van de voorbije dagen.
    • Zorg dat je de woorden kan uitleggen.
    • Als de uitleg gegeven is, weet je dan ook over welk woord het gaat?
    • Herhaal vandaag bijvoorbeeld de eerste acht woorden en leer het negende en tiende woord. Als je er elke dag enkele leert, zal dit veel vlotter gaan!
  • Nederlands: woordenschat thema 9 oefenen op Scoodle Play:
    • Op Scoodle Play staan 2 oefeningen klaar over de woordenschat die je deze week leerde. Maak deze oefeningen.
  • Je lijst met onregelmatige werkwoorden (zie mapje spelling) moet je kennen en kunnen schrijven als we terug naar school mogen. (Je kan hiervoor heel wat oefeningen vinden op Scoodle Play.)
  • Je mag iets schrijven en/of tekenen in je dagboek over wat je vandaag allemaal hebt gedaan.
  • 14:30 vragenmoment met Zoom
  • Bewegen

Correctiesleutels week 1

Maandag 27 april

Dinsdag 28 april

  • Wiskunde Sprong 11 les 137: Bewerkingen met breuken
    • Herhalingsles. Lees NNB 50 tot en met 53 aandachtig door
    • Driehoekjes mag je maken maar zijn niet verplicht
    • Oefentest op Bingel
  • Spelling Thema 10 les 1: Op de luchthaven
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 7: Superlab
    • livre pg 108 – 109
    • cahier pg 91 – 92 oefening 6
    • quiz
  • Test 2 over de onregelmatige werkwoorden
  • 14:30 vragenmoment via Zoom
  • Bewegen

Woensdag 29 april

Donderdag 30 april

  • Wiskunde Sprong 12 les 146: Optellen en aftrekken met breuken en kommagetallen
    • NNB 28, 50 en 51
    • Los al de oefeningen op
    • Oefentest op Bingel
  • Nederlands Thema 9 les 7 Alles op schema
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 7: Herhaling
  • Test 4 over de onregelmatige werkwoorden
  • 14:30 vragenmoment via Zoom

Correctiesleutels week 2 (27 april – 30 april)

Maandag 4 mei

Dinsdag 5 mei

Woensdag 6 mei

  • Wiskunde Sprong 12 les 152: Kijklijnen (deel 2)
  • Nederlands Thema 8 les 5: Minieme inspanningen voor miniemen
    • Filmpje 1 en filmpje 2
    • Oefening 1, 2, 3 en 5 (de oefeningen onder het kader moet je niet maken)
    • Oefening op Scoodle Play die tegen vrijdagavond gemaakt moet zijn.
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 8: Situation 1 + 2
    • Je leest de dialoogjes op blz. 113 – 114 in je livre.
    • Je maakt oefening 1 in je cahier blz. 95
    • Quiz

Donderdag 7 mei

  • Wiskunde Sprong 13 les 163: tijd, afstand, snelheid (deel 1)
    • filmpje 1 en filmpje 2
    • Oefening 2, 3, 4 en 6
    • Driehoekjes en oefening 1 en 5 zijn niet verplicht.
    • Oefening op Bingel die tegen vrijdagavond gemaakt moet zijn.
  • Spelling Thema 9 les 6: Hygiëne is belangrijk!
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 8: Superdico
    • Lees de dialoogjes en de woordenschatkaders in je livre blz. 115 – 117
    • Maak oefening 3 op blz. 96 en oefening 9 a + b op blz. 98 – 99.
    • Memory

Vrijdag 8 mei

Correctiesleutels week 3 (4 mei – 8 mei)

Maandag 11 mei

Dinsdag 12 mei

  • Wiskunde Sprong 13 les 161: Rekenen met percenten (deel 1)
  • Spelling Thema 10 les 2: Vakantiedromen
    • Filmpje
    • Oefening 1, 2, 3 en 4
    • Flitsdictee
    • Test op Scoodle Play die tegen vrijdagavond gemaakt moet zijn.
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 8: Superdico
    • Bekijk het filmpje.
    • Herlees blz. 115 – 117 in je livre.
    • Lees blz. 118 in je livre.
    • Maak oefening 2, 4 en 5 in je cahier op blz. 96 – 97
    • Maak de woordzoeker
  • 14:30 vragenmoment via Zoom 5B en 5C
  • 15:00 vragenmoment via Zoom 5A

Woensdag 13 mei

  • Wiskunde Sprong 13 les 165: tijd, afstand, snelheid (deel 2) + herleidingen met allerlei maateenheden (deel 1)
    • Filmpje
    • Oefening 1, 2, 3 en 4a
    • Driehoekjes zijn niet verplicht
    • NNB nummer 112 op p. 76 – 77
    • Test op Bingel die tegen vrijdagavond gemaakt moet zijn.
  • Nederlands: Taalkanjerverhaal Thema 8 en Thema 9
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 8: Superdico
    • Bekijk het filmpje
    • Maak oefening 6, 7, en 8a in je cahier op p. 97 – 98. Je kan de woordkaders in je livre op p. 116 – 119 gebruiken als hulpmiddel.
    • Jaarkalender (nodig voor oefening 7)
    • Maak het kruiswoordraadsel

Donderdag 14 mei

  • Kaftpapier ezelsoor. Stemmen kan via deze link.
  • Wiskunde Sprong 13 les 161: rekenen met percenten (deel 2)
    • Filmpje
    • Oefening 3 en 4 met driehoekjes
    • NNB nr. 27 op p. 21 en 22 + nr. 72, 73 en 74 op p. 55 – 58
    • Test op Bingel die tegen vrijdagavond gemaakt moet zijn
  • Spelling Thema 10 les 4: Bijna op kamp.
  • Frans voor de kinderen van juf Mara
  • 14:30 vragenmoment via Zoom 5B

Vrijdag 15 mei

  • Wiskunde: Test op Bingel over de lessen van de week.
  • Spelling
  • W.O. : de planeten
  • 10:30 vragenmoment via Zoom 5C
  • 15:00 vragenmoment via Zoom 5A

Correctiesleutels week 4 (11 mei – 15 mei)

Maandag 18 mei

Dinsdag 19 mei

  • Wiskunde Sprong 11 les 132: natuurlijke getallen delen door een stambreuk.
    • filmpje
    • Oefening 1, 2, 3 en 4
    • Driehoekjes zijn niet verplicht
    • NNB nr. 53b op p. 46
    • Test op Bingel die gemaakt moet worden tegen woensdagavond.
  • Spelling Thema 10 les 5: Grote kuis in het huis
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: Unité 8: Superlab
    • Bekijk het filmpje
    • Lees blz. 120 – 121 in je livre.
    • Maak oefening 10 in je cahier blz. 103 – 104 + oefening 13 op blz. 107.
    • Maak de quiz
  • 14:30 vragenmoment via Zoom 5B en 5C
  • 15:00 vragenmoment via Zoom 5A

Woensdag 20 mei

Correctiesleutel week 5 (18 mei – 20 mei)

Maandag 25 mei

  • Wiskunde: Herhaling: sprong 10:
    • pagina 91: oefening 1 en 2
    • pagina 92: oefening 3, 4a en 4b
    • driehoekjes zijn niet verplicht
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • Taal: Thema 8: herhalingsles 1:
    • pagina 52
    • pagina 53 niet
    • pagina 54
    • pagina 55
    • de blauwe oefeningen (meeroefeningen) zijn niet verplicht
    • verbeteren met de correctiesleutel

Dinsdag 26 mei

  • Wiskunde: herhaling sprong 10 Deel 2 (werkschrift C)
    • pagina 93: oefening 1 en 2
    • pagina 94: oefening 3 en 1
    • driehoekjes zijn niet verplicht
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • Spelling: Thema 8: herhalingsles 1 (werkschrift D):
    • pagina 49
    • pagina 50
    • de blauwe meeroefeningen zijn niet verplicht
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • Frans voor de kinderen van juf Mara: herhaling grammatica Unité 8
  • 14:30 vragenmoment via Zoom 5B en 5C
  • 15:00 vragenmoment via Zoom 5A

Woensdag 27 mei

  • Wiskunde: proef sprong 10: getallenkennis en bewerkingen
    • Dit maak je op papier: zie witte omslag die je op school ging halen.
    • Zo ziet de toets eruit.
    • De correctiesleutel krijg je vrijdag.
  • Taal: Thema 8: herhalingsles 2 (werkschrift D)
    • pagina 82
    • pagina 83: alles onder de gele kader moet je niet maken.
    • de meeroefeningen zijn niet verplicht maar mag je wel maken
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • Taal: proef taalbeschouwing thema 8
  • Frans: unité 8: super coin lecture
    • Bekijk het filmpje
    • Lees blz. 122 in je livre.
    • Maak oefening 14 en 15a op blz. 107 in je cahier

Donderdag 28 mei

  • Wiskunde: Proef sprong 10: meten en metend rekenen
  • Spelling: Thema 8: herhalingsles 2 (werkschrift D)
    • pagina 65
    • pagina 66
    • de meeroefeningen zijn niet verplicht, maar het mag wel.
    • verbeteren met de correctiesleutel.
  • Frans: Unité 7 – Superlab
    • Bekijk het filmpje.
    • Lees blz. 109-110 in je livre.
    • Maak oefening 7 op blz. 91-92 in je cahier.
    • Maak de quiz.

Vrijdag 29 mei

  • Wiskunde: Herhaling sprong 11 deel 1 (werkschrift D)
    • pagina 22: oefening 1 en 2
    • pagina 23: oefening 3, 1 en 2
    • driehoekjes zijn niet verplicht, het mag wel.
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • ZOOM:
    • Hou je (verbeterde) proeven van deze week bij de hand om te tonen!
    • 10:30 vragenmoment 5C
    • 14:30 vragenmoment 5B
    • 15:00 vragenmoment 5A

Dinsdag 2 juni

  • Wiskunde: Herhaling sprong 11 deel 2 (werkschrift D)
    • pagina 24: oefening 3, 4 en 5
    • pagina 25: oefening 6 en 7
    • pagina 26: oefening 1 en 2 (oefening 8 niet)
    • pagina 27: niet
    • pagina 28: oefening 2, 3 en 4
    • driehoekjes zijn niet verplicht
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • Taal: Thema 9: herhalingsles 1 (werkschrift E)
    • pagina 18 (Je mag het blaadje met afkortingen gebruiken.)
    • pagina 19 (Je mag het blaadje met afkortingen gebruiken.)
    • de meeroefeningen zijn niet verplicht, maar mag je wel maken.
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • Frans: Unité 7 – Superlab + Supersons
  • 14:30 vragenmoment op Zoom: 5B en 5C
  • 15:00 vragenmoment op Zoom: 5A

Woensdag 3 juni

  • Wiskunde: Proef sprong 11: getallenkennis en bewerkingen
  • Spelling: Thema 9: herhalingsles 1
    • pagina 14 (herbekijk hiervoor ook thema 10 les 1)
    • pagina 15 (Je mag de lijst met afkortingen gebruiken.)
    • De meeroefeningen moet je niet maken, je mag wel.
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • Frans: Herhaling U7 (bundel 1)
    • Maak blz. 1, 2, 3 en 6 in bundel 1

Donderdag 4 juni

  • Wiskunde: Proef sprong 11: meetkunde en meten en metend rekenen
  • Spelling: Thema 9, herhalingsles 2
    • pagina 30
    • pagina 31
    • de meeroefeningen zijn niet verplicht
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • Frans: Unité 7+8 Supermemodico + Herhaling U7 (Bundel 1
    • Livre blz. 126-129 + Quiz
    • Maak blz. 4, 5, 7 en 8 in bundel 1
    • Verbeter bundel 1 met de verbetersleutel

Vrijdag 5 juni

  • Wiskunde: herhaling sprong 12
    • pagina 45: oefening van getallenkennis en oefening 1
    • pagina 46: oefening 2, 3 en 4
    • driehoekjes zijn niet verplicht
    • verbeteren met de correctiesleutel
  • Leg je proeven klaar voor het zoommoment om ze te kunnen tonen. Iedereen komt verplicht naar dit zoommoment:
    • 10:30 Zoom met 5C
    • 14:30 Zoom met 5B
    • 15:00 Zoom met 5A